Heeft u onvrede of een klacht?
‌Kids Centraal neemt uw onvrede of klacht uiterst serieus. Ondanks dat wij onze uiterste best doen om aan te sluiten bij wensen, behoeften en de kwaliteit die wij nastreven, kan er onvrede of een klacht ontstaan. Wij gaan hierover graag met u in gesprek om, in samenspraak, tot een oplossing te komen of door uit te leggen wat we bedoelen.

Een klacht indienen kan als volgt:


1. Maak de onvrede/klacht bekend, er wordt binnen 3 dagen een gesprek ingepland.
2. Niet tevreden over de uitkomst van het gesprek van punt 1, dan kan er een klacht via
klacht@kidscentraal.nl indienen. De klacht wordt opgepakt en u wordt binnen een week
uitgenodigd voor een herstelgesprek.
3. Niet tevreden over de uitkomst van het gesprek van punt 2, dan kan er een klacht ingediend
worden bij/via een onafhankelijk vertrouwenspersoon van “Jeugdstem” (voorheen AKJ).

Over Jeugdstem: Jeugdstem is de organisatie van vertrouwenspersonen in de jeugdzorg. Iedereen die te maken heeft met jeugdzorg of Veilig Thuis en daar vragen over heeft, kan bij ons terecht voor informatie, advies of ondersteuning. Kinderen, jongeren en volwassenen kunnen met vragen of klachten naar een vertrouwenspersoon. Ook helpt de vertrouwenspersoon met het indienen van een klacht bij een klachtencommissie of bij het bezwaar maken bij de gemeente. Ondersteuning door de vertrouwenspersoon van Jeugdstem is gratis. Jeugdstem is een zelfstandige stichting, de vertrouwenspersonen zijn niet in dienst van een instelling voor jeugdzorg.

Een Jeugdstem vertrouwenspersoon:


o Geeft informatie en advies aan jongeren, ouders en verzorgers en legt uit hoe de jeugdzorg werkt;
o Ondersteunt cliënten bij klachten over de jeugdzorg;
o Geeft informatie over rechten en rechtspositie in de jeugdzorg;
o Draagt bij aan verbetering van de kwaliteit van de jeugdzorg;

Zo bereik je Jeugdstem: Bel gratis naar 088 – 555 1000, www.jeugdstem.nl De chat is open van maandag t/m donderdag van 16.00-20.00 uur en op vrijdag van 15.00-17.00 uur.

Onvrede of klacht nog steeds niet naar tevredenheid opgelost?
‌Als uw onvrede of klacht na bovenstaande stappen nog steeds niet naar tevredenheid is opgelost, dan kunt u de klacht aan een externe klachtencommissie voorleggen. Hieronder treft u meer informatie over de klachtenregeling. 

Kids Centraal is onder nummer 11097246 aangesloten bij de regeling Wkkgz, gedefinieerd als bestaande uit het abonnement klachtenfunctionaris, ondergebracht bij de organisatie Quasir en heeft via ZZP Nederland BV een abonnement aansluiting geschilleninstantie, ondergebracht bij de stichting Zorggeschil.