Aanmelding
Via het aanmeldformulier kunt u zich aanmelden bij Kids Centraal. Alle gegevens in het aanmeldformulier worden via een beveiligde verbinding verzonden en worden pas na akkoord opgeslagen. Wij nemen uw aanmelding in behandeling en hiervan ontvangt u een ontvangstbevestiging. Wij nemen binnen 2 weken telefonisch contact op voor het maken van een afspraak voor een intakegesprek. ‌

‌Ondanks dat wij veel problematiek kunnen begeleiden, kunnen wij helaas niet aan iedereen de gewenste zorg bieden. Wij werken daarom vanuit een wederzijds inspanningsverplichting vanuit een gefaseerd plan. Hiervoor hanteert Kids Centraal transparante en duidelijke uitsluitingscriteria. Mocht u binnen onze uitsluitingscriteria vallen, dan adviseren wij u om contact op te nemen met uw huisarts. Uw huisarts kan u doorverwijzen naar een passende zorgaanbieder. Ook de gemeente/wijkteam/jeugdteam zal verder kunnen verwijzen..

Wachttijd
Aangezien er veel vraag is naar onze expertise, kan het voorkomen dat er sprake is van een (korte) wachttijd. Onze wachttijden beperken wij tot het minimum, waardoor wij direct kunnen aangeven binnen welk tijdsbestek wij kunnen starten.

‌Kids Centraal streeft ernaar om zo spoedig mogelijk passende hulpverlening in te zetten. Wij proberen hierbij zoveel mogelijk rekening te houden met de voorkeur in locatie en de agenda van de cliënt. Wij maken gebruik van verschillende spreekuurlocaties, waardoor er altijd mogelijkheden zijn in de regio van de klant. Ookal streven wij ernaar om zo veel mogelijk aan de agenda van de klant aan te passen, houd er rekening mee dat de sessies soms onder school- of werktijd zou kunnen vallen. ‌

Zodra er een plek beschikbaar is voor een intakegesprek, wordt er telefonisch contact met u opgenomen.
‌‌
‌Intakegesprek
‌Tijdens het intakegesprek proberen wij een heldere indruk en uitgebreid beeld te schetsen van uw hulpvraag, (multi)problematiek en doelen. Daarnaast wordt getoetst of Kids Centraal aansluit bij uw verwachtingen en wensen. ‌‌Houd er rekening mee dat een intake vrijblijvend is.

Aanwezige(n) bij het intakegesprek
• Klanten tot 12 jaar: het intakegesprek is met beide ouders. ‌Wij adviseren om uw kind niet mee te nemen, omdat het vervelend kan zijn om over uw kind of uw persoonlijke problemen te praten waar hij/zij bij is. 
‌• Klanten van 12 tot 16 jaar: het intakegesprek is met beide ouders en met uw kind erbij. Het kan zijn dat sommige zaken als volwassenen onderling besproken dient te worden, waardoor het kind niet bij het gehele gesprek is. Soms is het dan raadzaam om uw kind pas bij een 1e gesprek aanwezig te laten zijn. 
‌• Cliënten ouder dan 16 jaar: het intakegesprek is met de klant. Indien u het prettig vindt, is het geen probleem wanneer u iemand meeneemt om u te ondersteunen tijdens het intakegesprek.

‌* Het is van belang dat (indien mogelijk) beide ouders aanwezig zijn bij het intakegesprek in verband met het tekenen van de begeleidingsovereenkomst. Wanneer het prettiger is om voor beide ouders apart een intakegesprek in te plannen (bijvoorbeeld in het geval van zeer complexe scheiding), dan is het geen probleem om voor elke ex een losse afspraak in te plannen. Voor de begeleiding is het belangrijk dat de gezaghebbende ouder(s) toestemming geeft/geven voor de hulpverlening.